Platsmarknadsföring

En plats är också ett varumärke som behöver laddas med associationer och innehåll. Platsens attraktionskraft och erbjudande avgör om invånarna vill stanna kvar, om fler människor vill flytta dit, om besökare vill återkomma och om företag vill etablera sig.

Ett platsvarumärke ägs och påverkas av alla som besöker platsen, som bor och verkar på den. Utmaningen ligger i att hitta det unika som gör att platsvarumärket får en position och attraktion som sticker ut och skapar stolthet.

Vi har många års erfarenhet av att jobba med platsvarumärken och hjälper till i hela processen, från att ta fram strategier till att implementera och få platsen levande. Genom att titta på omvärldstrender, analysera nuläget och samla insikter, idéer och framtidsvisioner från invånare hittar vi det speciella med er plats. Sen formulerar, illustrerar och förpackar vi det så att ni når ut.

Relaterade case

Vi är en del av något större

Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – Aura group