Hur ger man en plats ny attraktionskraft?

Skövde växer och utvecklas med sin nytänkande högskola och sitt starka näringsliv men omvärldens vanligaste associationer var starkt kopplade till berget Billingen och den särpräglade dialekten. Skövde kommun och destinationsbolaget Next ville få omvärlden att upptäcka Skövdes många sidor, styrkor och fördelar. Intellecta fick i uppdrag att paketera och kommunicera platsen tydligare.

Skövde är en av Europas största gamingstäder. Därför hämtade vi inspiration från spelvärlden och dess lekfullhet, nyfikenhet och innovationskraft till varumärkesplattformens texter och budskap. Den visuella identiteten, bildspråket och platslogotypen, skapar associationer till spel, kreativitet och en föränderlig plats under uppbyggnad, där alla, stora som små, är viktiga och bidrar med sin del för att utveckla platsen vidare.

Vi tog fram ett ”recept” för att skriva stories om platsen för att underlätta för kommunikatörer och marknadsförare att hitta och formulera sanna och inspirerande historier och berättelser om Skövde som plats, dess invånare och företagare.

Skövde är en av Europas största gamingstäder. Därför hämtade vi inspiration från spelvärlden och dess lekfullhet.

Relaterade case

Vi är en del av något större

Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – Aura group