PR och medierelationer

PR står för public relations och till skillnad från reklam är resultatet av PR-aktiviteter ofta en synlighet i förtjänade, icke-köpta kanaler, till exempel ett radioinslag eller en viral spridning i sociala medier. Ett lyckat PR-arbete bygger förtroende och är ett effektivt sätt att på ett trovärdigt sätt föra fram sitt budskap. Det kräver en näsa för nyhetsvärde, ett öra mot marken, kunskap om medierelationer, en närvaro och dialog med dina målgrupper samt insikt i olika kommunikationskanaler. 

Vi har mångårig kunskap och brinnande passion för det offentliga samtalet. Vi tar fram strategier och kreativa PR-aktiviteter, skapar content, debattartiklar och pressmeddelanden så att du kan ta plats i förtjänade kanaler med en trovärdig, engagerande röst. 

Vi har även tung erfarenhet och kompetens när det kommer till journalistik, krishantering och medierelationer och kan  hjälpa er med medieträning och krishantering för att förebygga negativ och missvisande mediebevakning.

Relaterade case

Vi är en del av något större

Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – Aura group