Hur skapar man engagemang och känsla i en rapport?

Väderstad tillverkar högpresterande jordbruksmaskiner med målsättningen att göra livsmedelsproduktionen så effektiv och hållbar som möjligt. Maskinerna säljs på en global marknad och utvecklingen sker i nära samverkan med lantbrukare världen över. Det finns en djup kunskap och erfarenhet bland medarbetarna och engagemanget för lantbrukarna, jorden och grödorna är stor. 

Väderstads hållbarhetsrapport för 2023 genomsyras av hur företaget arbetar för långsiktig hållbarhet i allt från materialval och maskinernas påverkan, till hur företaget tar hand om medarbetare och kunder. Intellecta fick i uppdrag att ta fram ett koncept, sätta huvudbudskap samt formge rapporten.

För att lyfta fram den djupa kunskap och expertis som finns i Väderstad, både gällande jordbruksmaskiner och hur vi bör bruka jorden, definierade vi konceptet “Kunskap på djupet” / “With deep commitment“. Vi valde ett bildspråk som skiftade fokus från maskinerna till jorden och växtkraften, för att förmedla hur viktigt Väderstads arbete är för framtidens jordbruk och en hållbar livsmedelsproduktion. 

Vi valde ett bildspråk som skiftade fokus från maskinerna till jorden och växtkraften

Relaterade case

Vi är en del av något större

Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – Aura group