interna lyssnare per månad
0
streams
0
poddavsnittt
0

Funkar podd som internkommunikation?

Elektrifieringen av Sverige kräver betydligt mer el än den vi producerar i dag. Samtidigt ska vi genomgå en energiomställning, och ersätta fossila bränslen med el. Det kräver en kraftigt utvecklad infrastruktur, vilket ställer stora krav på den ansvariga myndigheten, Svenska kraftnät.

För inspirera de anställda och skapa medvetenhet om effektivisering startades Kraftnätspodden – Sveriges första internpodd, av och för Svensk kraftnäts medarbetare. Programledare är Svenska kraftnäts finansdirektör Peter Wigert. Gäster i podden är anställda, som delar med sig av erfarenheter och goda exempel på hur de lyckats effektivisera sitt arbete. Svenska kraftnät ansvarar för avsnittsinnehåll medan Intellecta tillsammans med myndigheten skriver manus. Intellecta står även för jingelkomposition, produktion, klippning, ljudläggning och mix. Kraftnätspodden har visat sig vara ett utmärkt komplement till intranätet, med över 24 000 nedladdningar.

En stor del av alla anställda lyssnar på Kraftnätspodden i dag. Under 2024 nådde den över 800 lyssnare per månad!

För att få fler att lyssna på podden lanserades en intern kampanj med medarbetare som gästat – och delat med sig av smarta, nya sätt att jobba. Fotograf: Johan Bergmark.

Relaterade case

Vi är en del av något större

Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – Aura group