Hur når man fram med svensk kulturhistoria?

Kulturvärden är Statens fastighetsverks kundtidning som kommer ut fyra gånger om året. Här får läsarna ta del av historien om de unika fastigheterna och de personer som bott och verkat i dem, samtidigt som den nuvarande verksamheten vävs in i artiklarna. Kulturvärden präglas av ett kraftfullt och varierat bildspråk i kombination med levande och tillgängliga texter om allt från hur man levandegör ett världsarv eller restaurerar ett slottstak, till hur man gjuter en bronsstaty eller en beskrivning av torpens utveckling under historiens lopp.

Intellecta tog över den redaktionella produktionen vid årsskiftet 2016 och har ett helhetsansvar som inkluderar projektledning, redaktörskap, textproduktion, layout, repro och tryck.

Kulturvärden präglas av ett kraftfullt och varierat bildspråk i kombination med levande och tillgängliga texter.

Relaterade case

Vi är en del av något större

Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – Aura group